SPRAWOZDANIE
ASYST HIG STOMATOL
Tom/Volume 13; Numer/Number 3 (51)/2018:153
E-ISSN 2392-1854    ID ART. 2018/3/153
ISSN 1895-6920  
 

Kolejne 200 tys. dzieci ze zdrowym uśmiechem! - zakończenie drugiej edycji programu „Niesamowity świat higieny jamy ustnej” 

Statystyki pokazują, że aż 89% dzieci w wieku 7 lat ma próchnicę . Zła higiena jamy ustnej, jedzenie słodyczy oraz picie słodkich gazowanych napojów to wrogowie pięknego i zdrowego uśmiechu. Najlepszym sposobem na walkę z próchnicą jest edukacja dzieci w wieku wczesnoszkolnym, aby pomóc wykształcić im pozytywne nawyki na całe życie. W edukację najmłodszych już od wielu lat angażuje się Procter & Gamble, producent past Blend-a-med® i akcesoriów do pielęgnacji jamy ustnej Oral-B®. Firma podsumowuje właśnie swój nowy program „Niesamowity świat higieny jamy ustnej”.
Wraz z końcem roku szkolnego kończy się druga edycja programu „Niesamowity świat higieny jamy ustnej”. W tegorocznej edycji programu udział wzięło prawie 200000 dzieci z całej Polski – uczniowie 1. i 2. klas. Dzieci miały okazję dowiedzieć się m.in. co to są ubytki i skąd się biorą oraz jak prawidłowo szczotkować zęby i dziąsła. Młodym adeptom wkraczającym w „Niesamowity świat higieny jamy ustnej” towarzyszyły postacie z bajek Disneya®. Ilustracje z ulubionymi bohaterami miały zbudować pozytywne skojarzenia z dbaniem o higienę jamy ustnej, sprawić, aby przekazywana wiedza była bardziej atrakcyjna i łatwiej przyswojona.