VARIA
ASYST HIG STOMATOL
Tom/Volume 10; Numer/Number 4 (40)/2015: 230-232
E-ISSN 2392-1854    ID ART. 2015/4/230
ISSN 1895-692   
Doros E.

Profesjonalna recepcja stomatologiczna. Część II

Professional dental reception desk. Part II

Ewa Doros1,A,B,C,D,E,F

¹ certyfikowany coach EPC i trener biznesu

Authors’ Contribution: A - Study Design, B - Data Collection, C - Statistical Analysis, D - Data Interpretation, E - Manuscript Preparation, F - Literature Search, G - Funds Collection

Received: 27.08.2015. Accepted: 20.09.2015. Published: 07.10.2015

Prawa autorskie przeniesione na Wydawnictwo AS MEDIA

STRESZCZENIE

W dzisiejszych czasach gabinety stomatologiczne inwestują w odpowiedni dobór pracowników recepcji. Osoba pracująca na stanowisku recepcjonistki stomatologicznej jest odpowiedzialna nie tylko za umawianie pacjentów na wizyty, ale także za budowanie wizerunku praktyki i relacji z pacjentami. Artykuł przedstawia zasady organizacji miejsca pracy oraz kontaktu z pacjentem przy biurku recepcji.

SŁOWA KLUCZOWE:

obsługa pacjenta, organizacja miejsca pracy, profesjonalizm, recepcja, recepcjonistka

SUMMARY

Nowadays, dental offices invest in proper choice of reception workers. The person working at dental reception desk is responsible not only for scheduling but also building the image of the practice and establishing the rapport with patients. This paper presents the rules of work organizing and contact with patient at the front desk.

KEY WORDS:

patient service, work organizing, professional, reception desk, receptionist