STOWARZYSZENIE POLSKICH HIGIENISTEK STOMATOLOGICZNYCH
ASYST HIG STOMATOL
Tom/Volume 10; Numer/Number 1 (37)/2015: 56
E-ISSN 2392-1854    ID ART. 2015/1/56
ISSN 1895-692   
 

Dobre kształcenie szansą na dobrą pracę

Ilona Rowińska-Bojanowska1

1Medyczno-Społeczne Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Toruniu 

Authors’ Contribution: A - Study Design, B - Data Collection, C - Statistical Analysis, D - Data Interpretation, E - Manuscript Preparation, F - Literature Search, G - Funds Collection

Received: 20.01.2015      Accepted: 20.01.2015     Published: 18.02.2015

Prawa autorskie przeniesione na Wydawnictwo AS MEDIA


Dobre kształcenie szansą na dobrą pracę - pod tym hasłem 28i 29.11.2014r. odbyła się w Toruniu konferencja dla dyrektorów i nauczycieli szkół policealnych medycznych kształcących asystentki i higienistki stomatologiczne. Konferencję w Toruniu zorganizowała dyrekcja Medyczno-Społecznego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Toruniu ze wsparciem Stowarzyszenia Polskich Higienistek Stomatologicznych. W policealnych szkołach medycznych już trzeci rok kształcimy uczniów i słuchaczy zgodnie z nową Podstawą Programową, która na mocy rozporządzenia została ogłoszona w lutym 2012r. przez Ministra Edukacji Narodowej. Z tego tytułu w szkolnictwie zawodowym policealnym mamy sporo zmian, które dotyczą np.: nazwy kwalifikacji (w szkolnictwie policealnym można kształcić tylko w ramach jednej kwalifikacji), nauczanie w szkołach kończy się egzaminem zawodowym jeszcze w trakcie roku szkolnego (w sesji letniej egzaminy zawodowe zaczynają się po 20. maja i mogą odbywać się jeszcze w pierwszych dniach lipca), ale aby uzyskać dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe i aby uzyskać tytuł zawodowy, absolwent powinien otrzymać świadectwo ukończenia szkoły i powinien zdać egzamin zawodowy teoretyczny i praktyczny. Zmiany w naszym szkolnictwie zostały wprowadzone po to, aby absolwenci powyższych szkół byli lepiej przygotowani do pracy na terenie całej UE i umieli sprostać nowoczesnym wymaganiom na rynku pracy i umieli wykonywać zadania zawodowe zaplanowane w Podstawie Programowej zgodnie ze swoją kwalifikacją. Od nauczycieli wymaga się nowego podejścia do nauczania teoretycznego i praktycznego, które ma na celu poszerzyć kompetencje zawodowe nowych adeptów zawodów.