VARIA
ASYST HIG STOMATOL
Tom/Volume 9; Numer/Number 3 (35)/2014:165-167
ISSN 1895-6920 ID ART:2014/3/165

Marcin Kasprzak

Aromamarketing w gabinetach stomatologicznych

Scent marketing in the dental office

Marcin Kasprzak1, B,D,E

¹ScentCare Polska 

Authors’ Contribution: A - Study Design, B - Data Collection, C - Statistical Analysis, D - Data Interpretation, E - Manuscript Preparation, F - Literature Search, G - Funds Collection

Received: 25.04.2014. Accepted: 25.06.2014.  Published: 15.07.2014

Prawa autorskie przeniesione na Wydawnictwo AS MEDIA

STRESZCZENIE

W codziennych poszukiwaniach przyjemności i dobrego samopoczucia najchętniej kierujemy się nosem. Zdaniem amerykańskich specjalistów stosowanie zapachów jest najlepszym sposobem na uzyskanie doświadczenia zmysłowego. Metoda staje się coraz bardziej powszechna w sieciach sklepów, przedsiębiorstwach usługowych, które dostarczają swoim klientom doznań zapachowych w określonym miejscu i kontekście. Wykazano iż w niektórych przypadkach po zastosowaniu zapachów zyski wzrosły nawet o 40% [1]. W tym artykule pokażę jak ważne są zapachy w środowisku pracy, przytoczę kilka przykładów i badań potwierdzających skuteczność marketingu zapachowego. 

SŁOWA KLUCZOWE:

aromamarketing, gabinet stomatologiczny, korzyści, zapach 

SUMMARY

The daily quest of pleasure and well-being of most guided by the nose. According to the American specialists use of scents is the best way to get a sensory experience. The method is becoming more common in chain stores, service enterprises that provide their customers of smell in a particular place and context. It has been shown that in some cases after the application of fragrances gains increased as much as 40% [1]. In this article I will show how important the scents in the workplace, I will cite some examples and studies proving the effectiveness of scent marketing. 

KEY WORDS:

 scent marketing, dentist office, benefits, aroma